bra rubrik

hejhej, nu har jag vart dålig att skriva igen, men nu är julen över och sånt!
Men i förr går och igår satt jag typ inte på datan. bara lite, men nu tänkte ju jag skriva ett långt inlägg! :D

I förrgår (dagen innan julafton)
Så drog jag mamma Jimmy & Ivan iväg och julhandlade allting. Så ungefär vid 6 tiden kom vi hem, och när vi kom hem så blev det att vi fick plocka ihop lite och sånt (: och morbror kom en stund och hjälpte oss och sånt.
Men det blev en sen kväll och dagen efter var det ju julafton!  Men denna dag var trevlig!
Grattis till syster som fyller 11 år


igår (julafton)
Det börja med att vi klev upp vid halv 9, då fick städade jag ihop klart, sen hoppade jag in i duschen och fixade mig. Hjälpte morbror i köket, för det var han som var koken då! Sen Vid halv 2 satte vi oss och när vi ätit klart blev det att vi hade suprise till mamma! :) Och av morbror fick mamma 3000 kr i bara 20:or  hah, hon fick även trisslotter, det fick alla vi! Jag och jimmy fick 1500 kr var.
Sen blev att kalle startade, satt och fikade och snackade medans de var igång.
Vi delade ut julklapparna och åt lite ris alla malta.
Efter vi öppna lite julklappar fick mamma och Jimmy åka och hämta Ivan, så han kom och han öppnade sina, och det som vi hade fått utav honom!
Sen satt vi och tog de lugnt, pratade och bara umgicks, sen satte vi oss och spelade Yatzy, jag mamma morbror och mormor.
Resultatet på vad jag fick var ungefär: Hårdisk, hörlurar, ljud till datan, klädeer, smink, pengar och sängkläder typ
Och jag är kanon nöjd över dagen, verkligen trevligt att få samlas!

idag ska vi åka till borlänge, käka lite och ha lite trevligt.
men nu vet jag inte vad jag mer kan skriva, men det kommer upp nått senare idag, det hoppas jag att jag hinner och att jag kommer ha någonting att skriva om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0