:(...

Jag vill kunna förstå,
jag vill kunna lita på dig,
jag ger dig en chans och jag hoppas
inte att du sviker denna gång igen..
Det är jag just nu för svag för, så snälla
du kan ge mig ett svar på de jag skrev, då kan jag
förstå att du fortfarande vill ha kontkat med mig!
Det är dig som jag har mått dåligt över i år,
det är dig som jag har saknat i hela mitt liv.
det är du som har sårat mig, gång efter gång..
Du har tappat mycket, men nu har du fått dina
konsikvenser, jag hoppas du kan skärpa dig
börja om på nytt och skapa något bra, tänk
på allt du har!
Förlora inte det, för du har något bra kvar,
något som du kan vara stolt över,
visa upp!
Men även vi vill kunna vara stolt
över dig, kunna visa att du finns för oss
och att vi kan träffa dig..
Snälla förstå att vi behöver dig, och vi kan
kämpa med dig!
Men tänk på att det är just en sån som dig
som alla vill ha,den dära biten som även har
skapat en själv!
vi har frågor utan svar, svar utan frågor..
men vissa saker är det bara du som
kan svara på. så ge oss en chans
för vi ger dig den chansen igen
och vi kommer behöva dig
hela livet!
Tänk på vad du för,
vad du väljer för väg
om du väljer egen väg
eller samma väg som oss,
det är just en av frågorna!
11 Månader

Kommentarer
Postat av: robin

vem handlar dikten om?

2010-02-11 @ 20:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0