är du en äkta eller falsk vän?

För många falska vänner existerara här i vårt samhälle?
från för många falskheter blir så många hjärtan krossade..
Varför kan inte alla vara ärliga?
Att få hjärtat krossat är inte kul. Att tappa förtroende för folk
är inte bra, för alla behöver ha någon att prata med och kunna
lita på..
För ifall en sviker eller någonting som inte är som det ska så ska
det finnas någon där som man kan lägga huvudet emot, kunna
känna sig trygg och kunna vara sig själv..
Men hur många äkta vänner finns det egntligen?
Det kanske finns fler än vi tror men man finner verkligen inte alla.
Och om jag ska tänka till mig själv som jag känner så har jag hellre
riktigt få vänner som jag vet inte sviker en, eller hugger en i ryggen
efter en viss tid. Än att ha såna som sviker och säger ut saker som
dom snackat om.
Fy vad jag är trött på en massa falska vänner, synd att man inte ser dens
falska sida från början. Och att det har mage till att krossa ens hjärta då
som man är nere på jordens yta. När dom vet ens aboluta svaga sidor.
Åh jag är så less på dagens samhälle och att ingen förstår att man inte
är mer än en människa och att ens hjärta inte är gjort utav stål, taggtråd.
Och man inte orkar bygga så många murar som möjligt.
Men det är bara DU som kan bevisa och göra dig till en äkta eller falsk vän.
Så tänk på vad du gör, vad du säger!
 Tänk på hur du skulle känna!

/ Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0